Crm
Zebra

על CRM בעולם ה-Big Data

העולם שלנו מתקדם בקצב מהיר. בכל תחום בחיינו אנחנו נדרשים להתמודד עם כמויות גדולות מאד של מידע ונדרשים לא מעט פעמים לבצע מספר פעולות במקביל כדי להצליח ולהשלים את המשימה, במיוחד כשאנחנו מדברים על השוק העסקי. איך מתמודדים עם עולם המידע החדש ומה הקשר למערכות ה-CRM בארגון שלכם? כל התשובות במאמר שלפניכם.

בעבר הלא רחוק, כל ארגון בכל נישה עסקית נדרש להתמודד עם כמויות מידע משתנות שכללו בעיקר מידע בסיסי על הלקוחות והרגלי הצריכה שלהם. המשימה הייתה מורכבת אבל אפשרית למדי ומערכות ה-CRM וה-ERP שדאגו לניהול קשרי הלקוחות ומנגנוני הרכש של החברה הצליחו לעמוד במשימה.

ההתקדמות המואצת במערכי הטכנולוגיה מאפשרת לנו, כארגון או כחברה, לקבל כמויות מידע גדולות בהרבה מכל מה שהכרנו. המידע החדש יכול להגיע אלינו כמעט מכל מקום בו הלקוחות שלנו נמצאים – החל מהחנויות וממרכזי ההפצה, מהרשתות החברתיות, מפעילות אתר האינטרנט ולמעשה מכל מקור אפשרי. זרם המידע החדש זכה לכינוי המקצועי – Big Data ואנחנו כמנהלים נדרשים להתמודד עם המצב החדש.

Big Data – מה זה?

כשאנחנו מדברים על עולם ה-Big Data הכוונה היא לכמויות מידע גדולות שזורמות אל הארגון ממקורות שונים ובפועל יכולים לספק לו תמונה רחבה בהרבה על השוק או הנישה בה הוא פועל. כמויות המידע העצומות המוזרמות על הארגון או החברה מאפשרות לה על מנת לזהות טרנדים חדשים ולמדוד את תגובת הלקוחות למהלכים שונים ולמוצרים שונים.

את מקורות המידע המזרימים את כמויות המידע הגדולות בעולם ה-Big Data נהוג לחלק ל-5 קטגוריות:

  • רשתות חברתיות – מידע כולל על שביעות רצון הצרכנים והדרישות הנוכחיות שלהם.
  • רישומי שרתים – מידע על פעילות השרתים, ניהול עומסים נכון וזמינות מערכות המחשוב ללקוחות.
  • פעילות מקוונת – מידע על הלקוחות המגיע דרך אתרי אינטרנט וקמפיינים פרסומיים המאפשר לפלח את קהל הלקוחות ואת הרגלי הרכישה שלהם.
  • מכונות וחיישנים – מידע על יכולות הביצוע של מערך הייצור ואיתור מוקדם של האטות בקצב הייצור או בעיות הדורשות תחזוקה או תיקון.
  • נתונים גיאוגרפיים – מידע גיאוגרפי מסוגים שונים המאפשר לשלוט במהלכים לוגיסטיים ולשפר אותם.

המידע אכן זמין ברשת האינטרנט בעבור כל ארגון מותג, אך הבעיה נעוצה בעובדה כי מערכות המידע הקיימות כיום בארגונים ובחברות פשוט אינן יכולות להתמודד עם נפחי העבודה הגדולים, הן מבחינת אחסון והן מבחינת יכולת הניתוח של כל המידע באופן שיאפשר להציג תמונה ברורה ומובנת.

בדיוק כאן נכנסים לפעולה מערכי ה-Big Data ושרתי Storage שיכולים לסייע לארגון לנטר מידע חיוני ולאחסן אותו בצורה חכמה. המידע הרב, שמשמש כבסיס נתונים חכם, מתממשק אל מערכות ה-CRM ובכך למעשה מקנה להן יכולות מתקדמות בהרבה מהמצב הקיים בארגונים שאינם מנטרים את המידע אודות פעילותם.

ה-Big Data לעזרת העסק

שינויים טכנולוגיים מתרחשים כל הזמן והעולם שלנו בהחלט מתקדם בקצב טכנולוגי מרשים למדי. אבל איך כל זה קשור לזירה העסקית ומה הדרך שבה כמויות המידע הגדולות יכולות לסייע לכם בהתנהלות היום יומית בעסק, בחברה או בארגון שאתם מנהלים?

כדי לענות על השאלה המעט מורכבת הזו – נציג לפניכם ארבעה כיונים:

  • על ידי שימוש במערכי Big Data ארגונים גדולים וחברות יכולות לאסוף מידע יותר מדויק ויותר מפורט אודות כל חלק בארגון – החל מהתנהגות הצרכנים, דרך מערכי היצור וכלה במנגנוני השיווק וקשרי הלקוחות שלכם. היכולת הזו יכולה לסייע לכם לתקן ליקויים במהירות, להעלות את שביעות רצון הלקוחות וכמובן להגדיל את הביצועים העסקיים שלכם.
  • עולם ה-Big Data מספק לכם תמונה רחבה של הנעשה בזמן אמת ומקנה לכם את היכולת לקבל את ההחלטות הניהוליות כשכל הנתונים פרוסים לפניכם ואינם מתבססים על השערות או הערכות כפי שנהגתם לעבוד עד היום.
  • למרות שטף המידע הגדול ולמעשה בזכותו תוכלו לפלח קהלים בצורה מצומצמת במיוחד ולגעת בנושאים שעד היום פשוט לא התאפשרו לכם. תארו לעצמכם שהייתה לכם היכולת לאבחן את טווח הגילאים של הלקוחות שלכם באזור גיאוגרפי מסוים בטווח תאריכים ספציפי ולהתאים את המהלכים השיווקיים שלכם.
  • המידע הרב יכול לסייע לכם בקבלת החלטות בנוגע לפיתוח מוצרים חדשים תוך התבססות על מגמות קיימות בשוק וניתוח קהלים מתפתחים .

כשה-Big Data פוגש את מערכת ה-CRM

עולם ה-Big Data הוא למעשה Game Changer בכל הנוגע לדרך שבה חברות וארגונים גדולים מנהלים את מערך קשרי הלקוחות שלהם. העולם החדש מקנה למערכות ה-CRM כלים חדשים שמעצימים את יכולותיה בכל הנוגע ליכולות הזיהוי והניתוח בכל הנוגע להתנהגות הצרכנים תוך שימוש בכמויות המידע הגדולות.

שילוב מערכת ה-CRM עם היכולות החדשות מאפשר לארגונים וחברות לנתח דפוסים ולזהות טרנדים חדשים שיסייעו להם לפתח חווית לקוח חדשה וטובה יותר אשר תגדיל את נאמנות הצרכנים למותג או לארגון ולמעשה תאפשר לעסק לקבל החלטות מקצועיות נכונות שיסייעו לו לגדול ולהצליח.

ניתן למנות לא מעט סיבות מדוע כדאי למזג את מערכת ה-Big Data לתוך מערך ה-CRM בארגון שלכם:

  • שיפור היכולות בניתוח התנהגות הלקוחות  – קבלת כל המידע מכל המקורות השונים, ריכוזו וניתוחו במערכות ה-CRM בארגון יאפשר לכם לנתח את התנהגות הצרכנים שלכם בפילוחים ספציפיים, לזהות טרנדים חדשות לפי פעולות הצרכנים וכמובן – לאתר בעיות בתחילת דרכן.
  • תמונה רחבה יותר – ניתוח כמויות המידע יסייע לכם לשפר את מערכי המכירות, השיווק ושירות הלקוחות שלכם ובכך לבחון ולצפות את החזר ההשקעה בכל מהלך המתנהל בתוך הארגון.  
  • קבלת החלטות טובה יותר – כשכל המידע פרוס לפניכם, תוכלו לקבל את ההחלטות העסקיות הנכונות ולהצעיד את הארגון שלכם קדימה.  
  • יכולת חיזוי גדולה יותר – על ידי ניתוח כמויות מידע גדולות תוך שימוש במערך Big Data ומערכות ה-CRM בארגון תוכלו לנתח כיצד הלקוחות שלכם יגיבו למהלכים עתידיים.
  • שיפור מתודולוגיות העבודה – קבלת כמויות המידע יסייעו לכם לבחון את תהליכי העבודה המתבצעים בארגון שלכם ולשפר אותם כמו למשל – החזר השקעה פר שיחה במוקד שירות הלקוחות.  

העולם מתקדם בקצב מהיר ומאפשר לנו לקבל היום יותר מידע על כל חלק בארגון שלנו. שימוש במידע הזה וניתוחו בזמן אמת יכול להצעיד את הארגון קדימה ולסייע לו להגדיל את המכירות, לשפר את מערך הייצור וכמובן להפוך את מערך השיווק ליעיל בהרבה. אל תישארו מאחור – כי אחרי הכול, ידע זה כוח.

 

בואו נדבר

דילוג לתוכן