Crm
Zebra

מה בין ניהול לידים למערכת CRM?

אחת השאלות החמות בעולם השיווק והפרסום האינטרנטי היא "מהם לידים" ואיך אפשר להשיג כמה שיותר לידים איכותיים. המונח "ליד" מתיחס למידע מלקוח או מצרכן פוטנציאלי, שכולל בדרך כלל פרטים אישיים ראשוניים. פרטים אלו מולאו על ידי הלקוח, בשל התעניינותו במוצר או בשירות, והם עשויים להוביל את הצרכן הפוטנציאלי ממעמד של סקרן ומחפש למעמד של לקוח. עולם השיווק והמכירות התחרותי של היום מחייב חברות וארגונים לנהל כמויות עצומות של לידים, כלומר מאגרי מידע בעלי פרטים רבים. על מנת להתגבר על עומס המידע, המיון והטיפול בו, פותחו מערכות מתקדמות לניהול לידים, שחוסכות זמן וכסף, ומביאות את בית העסק לתוצאות טובות יותר – כלומר הצלחה של קמפיינים פרסומיים, הגדלת רווחים, הגעה ליותר לקוחות, יותר מכירות וקשרי לקוחות יעילים יותר.

ניהול לידים מיטבי

בעידן הממוחשב שבו אנו חיים, מרבית הלקוחות והמתעניינים מגיעים אל המוצר או השירות דרך אתרי אינטרנט, קמפיינים ודפי נחיתה ברשת. איתור לידים איכותיים יכול לחסוך זמן, התעסקות ובסופו של דבר גם עלויות. ניהול לידים יעיל ומיטבי מאפשר מעקב אחר דרכי ההגעה של כל "ליד" – האם הגיע דרך חיפוש באינטרנט או דרך עמוד נחיתה? האם פנה לשיחה עם נציג שירות וירטואלי ובסופה של השיחה השאיר פרטים? עוד דרך לניהול לידים נבון היא על ידי איסוף כמה שיותר נתונים על הלידים, כך שניתן יהיה לאפיין אותם, לפלח אותם לקבוצות יעד ולהתאים עבורם מוצרים או שירותים. התחקות אחר אופני הפעולה של לידים עשויה לתת מידע יקר ערך שכזה. כך למשל, ליד שנענה להצעות רבות בשלב הראשון, ומבקש לקבל מידע אודות מבצעים, לקבל ניוזלטר וכן הלאה, הוא ליד חזק ואיכותי.

מהי מערכת CRM?

CRM הם ראשי תיבות של "ניהול קשרי לקוחות" (Customer Relationship Management), תחום מתפתח שצומח באופן מתמיד. מערכת CRM הינה מערכת מידע ייעודית, שבה ניתן לנהל את מערך התקשורת עם הלקוחות ומקבלי השירותים של העסק או הארגון. מערכת CRM מבוססת ענן נגישה מכל מחשב באמצעות חיבור פשוט לרשת האינטרנט. המערכת ידידותית ונוחה, והשימוש בה אינטואיטיבי וקל. ניתן לנהל במערכת תיקי לקוחות ובהם כל המידע אודות הלקוחות מרוכז במקום אחד ולהשתמש בשלל אמצעי קידום מכירות כגון משלוח הודעות SMS או מייל. באמצעות מערכת CRM ניתן להנפיק דוחות אודות ביצועים, לעקוב אחר תהליכי מכירה, לצפות בתסריטי שיחה ועוד. המערכת מותאמת לצרכים של כל בית עסק באופן ייחודי, וניתן להטמיע בה פונקציות נדרשות מסוימות.

וביחד - כיצד מערכת CRM מקלה על ניהול לידים?

נקדים ונספר – השימוש בתת הקטגוריה של ניהול לידים באמצעות מערכת CRM מצוי בצמיחה גלובלית, ושיעור הצמיחה עומד על מספר דו ספרתי בשנים האחרונות. צמיחה זו מעידה על הצורך והעניין המתמידים במערכות לניהול שיווק ויצירת ממשקי עבודה נוחים במערכות CRM. מערכת ZebraCRM מותאמת לשימוש של צוותי מכירות וטלמיטינג לשם ניהול כלל פעולות השיווק והמכירות. מערכת ה-CRM של זברה הינה מערכת מקיפה, שיכולה לשמש גם כמערכת ניהול לידים עצמאית. המערכת לניהול לידים מאפשרת את היישומים הבאים:

  • קליטת לידים מאתרי אינטרנט, קמפיינים ודפי נחיתה שונים באמצעות ממשק נוח ויעיל לשימוש.
  • ניתוב לידים – הגדרת כללים אוטומטיים לניתוב לידים.
  • בקרה ופיקוח על לידים, ומעקב אחר תהליך הטיפול בלידים.
  • כלים לניתוח של יעילות הפרסום. המערכת מאפשרת מעקב אחר דרכו של ה"ליד" באתר, עד שהגיע לדף ייעודי למילוי פרטיו. ניתוח של תנועות הגולשים באתר מאפשר להבין אילו פרסומות היו יעילות, מאילו דפים לא נרשמו לידים כלל ועוד.
  • השוואת ביצועי צוותים ועובדים.
  • פילוח סיבות סירוב.

מערכת ניהול הלידים של Zebra CRM היא יעילה, מתקדמת ומבוססת-ענן. המערכת מספקת למנהלי קמפיינים ואנשי שיווק כלים ואמצעים רבים ליצירת לידים איכותיים עבור אנשי המכירות והטלמרקטינג של הארגון. ממשק המשתמש של מערכת ניהול הלידים של זברה הוא נוח, ברור וקל להטמעה ולשימוש. המערכת גמישה ומעניקה פתרונות מקיפים ושוטפים לניהול לידים מיטבי ומקצועי.

אנחנו מזמינים אותכם לקרוא מאמרים נוספים בנושא של מערכות CRM וניהול לדיים במדור המאמרים שלנו.

בואו נדבר

דילוג לתוכן