Crm
Zebra

תוכנה לניהול לקוחות

לקוחות שואלים אותי לא פעם, איך אני יכול להרשות עצמי להעלות את מאגר הלקוחות שלי למערכות CRM באינטרנט? הרי המתחרים יכנסו לשם ויגנבו לי את הלקוחות! זה תמיד מזכיר לי איך פעם היו שומרים את הכסף מתחת לבלטות. וזה הרי הגיוני, אף אחד לא באמת מרגיש נוח להפקיד את היקר לו בידיים של אחר. כולנו למדנו בשלב מאוד מוקדם בחיים שבכסף, אתה יכול לסמוך רק על עצמך.

אלא מה, הגבול בין זהירות בריאה ושמרנות מעכבת דק מאוד, ובמקרים רבים, כאשר עומד בפנינו חשש גדול כמו איבוד המידע על הלקוחות שלנו, אנו נוטים להסתמך על תחושות בטן ואינסטינקטים יותר מאשר על בחינה קרה ומחושבת של הסיכונים והסיכויים האמיתיים, זאת למרות שהניסיון מראה כי במקרים רבים הפעלת שיקול דעת משיגה תוצאות טובות יותר.

במאמר זה אסקור את החששות והסיכונים הכרוכים במעבר למערכות לניהול לקוחות באינטרנט. סקירה זו תאפשר לכם להבין טוב יותר מהם החששות משימוש בשירותים אינטרנטיים לאחסון מידע על לקוחות ועל העסק, מהם הסיכונים האמיתיים ומה היתרונות שמאפשר השימוש בשירותי ניהול לקוחות על גבי האינטרנט, הנקרא במינוח המקצועי, "מחשוב ענן".

לשמור את המידע שלי קרוב

זה אולי ישמע לא סביר, אבל אחד החסרונות הבולטים בשמירת מאגר הלקוחות שלך בCRM המותקן במשרד הוא אבטחת המידע. נהוג לחשוב, ממש כמו בהסתרת כסף מתחת לבלטות, שמה שקרוב אלינו בהכרח יותר שמור ובטוח. נדמה כי כל עוד אנחנו יכולים "לבדוק בעיניים" פעם ביום שהקובץ עדיין שם ואין עליו סימנים חשודים, אז הכל בסדר…אלא מה, התפיסה הזו מאוד לא רלוונטית בעולם המידע הדיגיטלי. המידע אינו שמור יותר במעטפה כמו פעם. המידע הדיגיטלי אינו בנוי כמו שאר הפריטים עליהם למדנו לשמור. בשונה מהעולם המוחשי, המידע הדיגיטלי הופך לנגיש ופרוץ ברגע שחיברתם את המחשב שלכם לשקע בקיר, או ברגע שהתחברתם לרשת ה-WIFI של השכן. גם חשוב לזכור שהמידע הדיגיטלי ניתן להעתקה גם אם המקור נשאר אצלכם, בלי עקבות או סימנים מחשידים. בכדי לשמור על המידע שלכם אתם כבר צריכים לאמץ חוקים חדשים.

כמו כן, בעולם הדיגיטלי, הגישה למידע איננה תלוית מיקום. המרחק בין מחשב למחשב במשרדים שונים אינו נמדד במטרים. הכתובת בה מאוחסן המידע שלך הוא כתובות IP, וגולש אינטרנט שנמצא אלפי קילומטרים ממך יכול להיות הרבה יותר קרוב למחשב במשרד שלך מאשר המשרד השכן. אבל סביר להניח שכבר למדת שאתה צריך תוכנות שונות בכדי לשמור על המידע שלך ואתה מפעיל היום FireWall, כדי לחסום את המחשבים המנסים לגשת למחשב שלך, אנטי וירוס, כדי שהמידע שלך לא יעלם בין לילה, תוכנות גיבוי, שיאפשרו לך להשתקם במקרה של אבדן המידע ועוד פתרונות נוספים. שאל את עצמך, האם אתה מחזיק את התוכנות הכי אמינות וטובות על מחשב המשרד? האם אתה מתחזק אותן כמו שצריך? כמה זה עולה לך?

מה יכול לקרות למאגר הלקוחות בCRM המותקן במחשב משרד?

כשאנו חושבים על אבטחת מידע אנו מתייחסים בעיקר להגנה מפני האקרים, וירוסים ושאר מרעים. אולם, ברב המקרים פגיעה במידע שלכם לא נגרמת עקב פריצה מתוחכמת. גניבת מידע עסקי או אבדן מידע נובעים ברב המקרים מגורמים פשוטים הרבה יותר.

כמה פעמים שמענו על מחשב שקרס, מחשב נייד שנגנב מהרכב, קצר, הפסקת חשמל, הצפה וכו'. גם אם תרכשו את כל התוכנות הכי טובות לשמירת המידע, לא תוכלו לוותר על מנעולים, שמירה, אזעקה, UPS, ספרינקלרים ועוד. לעומת זאת, כמה פעמים שמעת על פריצה לחשבון בנק באינטרנט? על חדירה לחשבונות דואר אלקטרוני? פריצה לאתרים?

אז מה מאפשר לי שימוש בניהול לקוחות באינטרנט?

ניהול הלקוחות באינטרנט, מאפשר לך לקבל בטחון מקסימלי במינימום תקציב. כבר הבנו מהן הסכנות האמיתיות למאגר הלקוחות שלכם בעולם הדיגיטלי, בואו נבחן היכן נוכל לקבל את ההגנה הטובה ביותר למידע שלנו.

אבטחת מידע – היתרון המשמעותי ביותר בניהול לקוחות במחשוב ענן הוא אבטחת מידע. עבור חברות המאחסנות מאגרי לקוחות רבים, קל ומשתלם יותר להשקיע באבטחת המידע. כאשר ספק שירות מחזיק אבטחה, אל פסק, גיבוי תשתיות תקשורת וחשמל ותוכנות הגנה שונות. הוא מפזר את עלויות אבטחת המידע בין לקוחותיו. על כן, הוא יכול לספק הגנה הרבה יותר טובה בעלות נמוכה הרבה יותר פר לקוח.

תחזוקה – בדומה לאבטחת המידע, עלויות התחזוקה של ספק שירות באינטרנט מחולקות בין לקוחותיו, במיוחד אם מדובר על חשמל, חומרה ואנשי תחזוקה. יתרה מזאת, עלויות התחזוקה במשרד שלך פוחתות. כולנו כבר יודעים שככל שנעמיס פחות תוכנות על המחשב במשרד, כך נצמצם את כמות התקלות במחשב ואת הצורך בתחזוקה שוטפת.

חוסר תלות – כאשר אתה מנהל את מאגר הלקוחות שלך בCRM באינטרנט, אינך "סוחב" את המידע והכלים שלך לכל מקום, העסק שלך לא תקוע כאשר המחשב אינו תקין או אינו בסביבה. אתה יכול לטפל בענייני העבודה מכל מחשב ולהפעיל עובדים מכל מקום בו הם נמצאים.

צעד אחר צעד, תחום המחשוב הארגוני מתאים את עצמו לדור האינטרנט. יותר ויותר עסקים מתחילים להשתמש בשירותי תוכנה במחשוב ענן לניהול הפעילות העסקית שלהם וכתוצאה מכך מגוון פתרונות התוכנה על גבי האינטרנט המוצעים למגזר העסקי גדל, הן בהיבט אופי הפתרונות המוצעים והן באיכות הביצועים אותם הם יכולים לספק. על כן, ובהתחשב באפשרויות האין סופיות ששימוש באינטרנט מאפשר בשוק העסקי, נראה כי תוך מספר שנים, כל מאגרי הלקוחות ינוהלו בשירותי תוכנה מבוססי אינטרנט.

בואו נדבר

דילוג לתוכן