Crm
Zebra

רק כמה מילים: על שיווק בהודעות SMS

הודעות ה-SMS הפכו מזמן לדבר שבשגרה ואנחנו משתמשים בהן אפילו יותר משיחות הטלפון. אותן ההודעות יכולות לשמש בעבורנו גם בתור כלי שיווקי. אבל, מאיפה מתחילים ומה בדיוק צריך לעשות כדי להצליח בתהליך? 

עולם הודעות ה-SMS הפך מזמן לאמצעי התקשורת המרכזי של הטלפונים הסלולריים שכולנו אוחזים בכל רגע נתון. אבל כדי להצליח להשתמש בטכנולוגיה הוותיקה ככלי שיווקי חשוב לשים לב לכמה נקודות מפתח שיסייעו לנו להפוך אותם לכלי שיווקי מוצלח.

למי זה טוב?

שיווק באמצעות הודעות SMS אינו מיועד לכל אחד. למעשה, שיטת שיווק זו מיועדת בעיקר למי שרוצה להגיע לקהל לקוחות נרחב מאד בעל קריטריונים מסוימים כמו גיל, תחומי עניין ספציפיים או מגורים באזור בו פועל העסק שלכם.
אם אתם מעוניינים להגיע דווקא לקבוצת לקוחות קטנה ומצומצמת הקפידו לבחור בדרך שיווק אחרת, כמו שיווק בדואר אלקטרוני או קמפיין פרסום ממומן.

קהל לקוחות כבר יש לכם?

הנקודה החשובה ביותר בתהליך היא כמובן בניית בסיס הלקוחות שלכם – שליחת אלפי הודעות SMS לקהל לקוחות לא רלוונטי תותיר אתכם עם עלויות תפעול גבוהות ואפס תוצאות. את קהל הלקוחות תוכלו לבנות דרך אתר האינטרנט שלכם או דרך מועדון לקוחות שתקימו והשיטה תשמש גם ליצירת לקוחות חוזרים. אפשר גם לרכוש מאגרי לקוחות של לקוחות שאישרו קבלת מידע פרסומי ולצאת לדרך.

אז מה שולחים?

אחרי שאתם יודעים לאיזה קהל מיועדות ההודעות שלכם תוכלו להתקדם אל ההודעות עצמן. הקפידו לנסח את ההודעות באופן שמותאם לגברים ונשים כאחד כדי להקל על עבודת הניסוח ובחרו במסר קצר וקליט שיגרום למשתמש שקיבל את ההודעה להבין שזהו הפתרון לו הוא זקוק ממש עכשיו.

הניעו את הגולשים שלכם לפעולה על ידי צירוף כתובת אינטרנט מקוונת או מספר טלפון לחיוג מהיר. כך, לא תדרשו מהמשתמש לפתוח את דפדפן האינטרנט או להגיע למחשב כדי לקבל מידע נוסף ולמעשה – הוא רחוק בדיוק מרחק של שיחת טלפון אחת מביצוע רכישה של המוצר שלכם.

תוכלו להשתמש ב-SNS-ים גם על מנת לספק מידע שיווקי ללקוחות שלכם ואפילו ליצור איתם קשר אישי על ידי שליחת הודעת מזל טוב ומתנה ליום ההולדת שתוביל את הגולש לקנייה חוזרת.

שלחנו – עכשיו לנטר

אחת מהנקודות שרבים מהלקוחות מדלגים מעליהן היא ניטור ההליך של שיווק בהודעות SMS. הבעיה מתחילה כאשר מושקעים בתהליך סכומי כסף גדולים ובשורה התחתונה איננו יודעים האם התהליך היה אפקטיבי או לא והאם כדי להמשיך בו.

בדיוק כאן נכנס לפעולה מערכת CRM אליה תוכלו להזין את הנקודות ולעקוב אחר המספרים הרלוונטיים לשליחת ההודעות: כמות הקליקים שקיבלתם וכמובן כמות הרכישות שביצעו הלקוחות שנחשפו לקמפיין שיווק זה. אחרי הכל – כל קמפיין כזה גורר עלויות ואם הוא לא אפקטיבי אין שום סיבה לחזור עליו באותה מתכונת.

איך משתפרים?

 בדומה לערוצי תקשורת רבים, אפשרויות השיפור והשדרוג בעולם השיווק ב-SMS אינן מוגבלות. יתרון של שיטה זו הוא שכאן תוכלו לערוך שינויים בתוך דקות ולשנות את קהל היעד שלכם במהירות אם אתם עובדים עם מערכת CRM לניהול הלקוחות שלכם.

אחת מהעצות הטובות ביותר היא לבצע בדיקה עם קהל לקוחות קטן באופן מדגמי על ידי שליחה של מספר הודעות שונות. לאחר שתדעו אילו מההודעות הניבה את ההמרה הטובה ביותר בקרב הלקוחות, עברו לקמפיין המלא והפיצו את הבשורה ללקוחות שלכם.

לסיכום: אפשרות השיווק ב-SMS מיועדת ללקוחות גדולים בעיקר או למי שיודע בדיוק היכן יוכל למצוא את קהל היעד שלו. למרות רמת המיקוד הגבוהה, חשוב שתנטרו את הפעולות שלכם כדי ללמוד אילו מהמסרים השיווקיים אכן השיג את המטרה. אחרי הכל – בינכם לבין הלקוח עומדת רק הודעה אחת.

בואו נדבר

דילוג לתוכן