Crm
Zebra

ניהול לידים – איך מזהים ליד אפקטיבי?

מהם "לידים"?

לידים, לידים, לידים. כדאי לשנן. המלה הלועזית הזו, הופכת ליותר ויותר שימושית ושגורה בעולם הפרסום, השיווק וניהול הלקוחות. מאיפה היא באה? "ליד" מקורו באנגלית – lead, כלומר – מוביל. "לידים" הם לקוחות פוטנציאליים, או למעשה – פרטי מידע אודות לקוחות אלו. פרטי המידע הללו נמסרים על ידי הלקוחות הפוטנציאליים, בתגובה לפרסום או להזמנה להשאיר פרטים. עם מערכת ניהול לידים נכונה והכוונה יעילה, הם עשויים להוביל (ומכאן מקור המלה) לרכישת מוצר או שירות כלשהו, ולהפוך ללקוחות מן המניין. בעלי עסקים זקוקים ללידים רבים, מאחר שמשמעותם חשיפה למעגל רחב של לקוחות אפשריים.

לידים "על המשקל" - כיצד משיגים לידים?

הזירה האינטרנטית רוחשת מידע אודות השגת לידים. היום, בעידן הרשת, ניתן להשיג לידים בקלות ובדרכים רבות, ולהגדיל בכך את קהל הלקוחות הפוטנציאליים, את החשיפה וההתעניינות. יש בעלי עסקים שמשיגים לידים באופן עצמאי, יש שרוכשים לידים מחברות שעוסקות במכירה של לידים, ויש אפשרות לרכוש לידים באמצעות רשתות שותפים. אך זה לא מספיק להשיג כמויות של לידים. רשימות ארוכות וגולמיות, עשויות לגרום לך, בעל העסק, ליצור קשר עם לידים שאינם אפקטיביים – לא מעודכנים, לא מפולחים נכון, שאינם חלק מקהל היעד כי הם צעירים מדי/מבוגרים מדי וכו'. כל אלו, יגרמו לך להשקיע משאבים רבים ויקרים ביצירת קשר עם לידים שככל הנראה לא יובילו לרווח ולסגירת עסקה. איך ניתן לזהות לידים אפקטיביים? כאלו שיובילו ליחס המרה טוב, כלומר לאחוז ניכר של סגירת עסקאות מתוך כלל המתעניינים הפוטנציאליים?

זיהוי לידים איכותיים - על פי דרכי הגעה

כל אמא היתה רוצה שהמורה בישיבת ההורים תספר ש"הילד נורא מוכשר, מלא פוטנציאל וגם מוטיבציה". מאחר ולא בילדים, אלא ב"לידים" עסקינן, ניתן כאן כמה המלצות לזיהוי לידים איכותיים, כלומר מלאי פוטנציאל (ואם אפשר גם מוטיבציה, מה טוב!):

  • פניות דרך חיפוש אינטרנטי – פניות כאלו הן בדרך כלל פניות איכותיות. מדובר על לידים שהגיעו אליכם לאחר חיפוש של שירותים או מוצרים (להבדיל מלידים שנרכשו, למשל). אם הצליחו להגיע דרך חיפוש בגוגל, הרי שסביר שהאתר שלך מקודם היטב, מכיל תוכן איכותי ומזמין והלקוח זיהה זאת ומגלה עניין. אפשרות אחרת היא שהלקוח הגיע לאתרך אם נקטת באמצעים של קידום ממומן. בכל מקרה, ככל הנראה הצלחתם לצוד את עיניו.
  • פניות דרך נציג שירות וירטואלי – לידים רבים מגיעים דרך דפי נחיתה או תיבות למילוי פרטים אישיים, הצטרפות למועדון, הרשמה או קבלת מידע. שיטה יעילה אחרת היא הוספת אפשרות להתקשרות עם נציג שירות וירטואלי. נציג השירות מעניק תחושה מיידית, עונה על שאלות, מבהיר, ומוסר מידע ענייני בזמן אמת. לידים איכותיים נוטים להשאיר פרטיהם בסיומה של שיחת צ'אט עם נציג שירות וירטואלי.

זיהוי לידים איכותיים - על פי אופני פעולה

עד כה, הצגנו לידים איכותיים על פי אופן ההגעה שלהם. לאחר שכבר הגיעו לאתרכם, לדף נחיתה או לשיחה עמכם, תוכלו לזהות ליד איכותי באמצעות המאפיינים הבאים:

  •  ליד "מגדיל ראש" – כאשר כולם משאירים פרטים בסיסיים, ליד איכותי עשוי "להגדיל ראש", ולהשאיר פרטים נוספים, פרטים שאינם מוגדרים כחובה, וכן להוסיף שאלה, בקשה או הערה נוספת אודות עצמו. כאן חשוב, כמובן, להיענות במהירות ולתת מענה לשאלה/בקשה.
  •  ליד "משאיר סימנים" – סימן נוסף לעניין ולהתלהבות עשוי להיות סימון של מספר רב של תיבות, כלומר – היענות למספר גדול של הצעות המפרסם. כך למשל, אם לצד השארת הפרטים, הליד מבקש גם להימנות על מקבלי דיוור שבועי, הרי שהוא ליד איכותי יותר ממי שאינו רוצה לקבל דיוור כלל. אם הליד מסמן שהוא רוצה גם דיוור שבועי וגם הודעות שוטפות על מבצעים והנחות, הרי שהוא איכותי עוד יותר, כלומר – מתעניין מאוד.

 

ועוד כמה דוגמאות ללידים שיזכו ל"ניקוד" גבוה במדד האיכות:

  • לידים שיזמו פניה לחברה על מנת לקבל מידע אודות שירותים ומוצרים.
  • לידים ששתפו את חבריהם בפייסבוק בהמלצה על מוצרים או שירותים.
  • לידים שהורידו קופון בעל זמן מוגבל.
  • לידים שהורידו תוכנה למחשבם האישי.

 

זיהוי לידים איכותיים ואפקטיביים הוא תהליך חשוב ומועיל, המאפשר לכם, בעלי עסקים וחברות, להפנות את המשאבים היקרים שלכם למקום הנכון, ולקצור רווחים. מערכת לניהול קשרי לקוחות עשויה לסייע בניהול ובאיתור לידים איכותיים. חשיבות המערכת גדולה במיוחד בהתחשב בעובדה שישנם לידים שלוקח להם זמן רב ,להבשיל". עוד על ניהול לידים – תוכלו לקרוא כאן : יישומים למערכת ניהול לידים בעסק.

בואו נדבר

דילוג לתוכן