6 מגמות מערכות ניהול לקוחות שצפויות בשנת 2016

מנהלי מכירות, שיווק ומומחי קשרי לקוחות חולקים את דעתם אודות התכונות והמגמות להן יש לצפות בשנת 2016

מערכות ניהול קשרי לקוחות עברו כברת דרך ארוכה מימיהן ככלי מכירות ממוחשב מבוסס שולחן עבודה, ונראה שכל שנה שעוברת, נראה שלמערכות CRM נוספת עוד תכונה – "CRM חברתי", "CRM ענן", "CRM מובייל" – כשספקים חדשים ואפליקציות חדשות מגיחים אל השוק מכל עבר.

בעתיד, צפוי שמערכות CRM תהפוכנה חברתיות עוד יותר. "בשנת 2016 נבחין בספקי CRM רבים מוסיפים תכונות מדיה חברתית חדשות, בין אם מדובר במעקב אחר אינטראקצית לקוחות או הצעה לאנשי קשר חדשים", אומר מארק פרוסר, ממייסדי 'Fit Small Business'. "ההתקדמות בנושא זריזה ויש לצפות מספקים אחרים שיחפשו דרכים לאמץ דרכים חדשות לניצול המדיה החברתית במערכות ניהול לקוחות בשנת 2016."

מובייל CRM יהפוך להכרח ב- 2016

בשנת 2016 נראה יותר ויותר תופעות של מובייל CRM. עד כה, רוב אפליקציות CRM התמקדו במתן גרסה ניידת בסיסית של גרסת שולחן העבודה, ובדרך כלל ללא שלל התכונות. במהלך שנת 2016 לעומת זאת, צפו לראות את מערכות ניהול קשרי הלקוחות מוסיפות תכונות כמו מפות, ניהול רשומות ועוד. כמו כן, המערכות תהפוכנה לפחות היררכיות ונוחות יותר לשימוש.

נציגי מכירות יסתמכו על מערכות CRM לנייד לשימור קשרי לקוחות ושמירה על קשר עם מנהלי המכירות שלהם. נתונים בזמן אמת יעדכנו את הנציגים בנוגע להכל החל משיעורי שימוש, לפניות פתוחות מלקוחות ועד לחדשות עדכניות אודות לקוחותיהם. כמו כן, CRM למובייל יהפוך לכלי מכירות עצמתי בעוד יותר ויותר נציגים יחליפו את המצגות המסורתיות והשקופיות בשליפת הניתוחים האחרונים מהנייד.

אינטגרציה תהיה שם המשחק

חשוב ביותר שמערכת ה- CRM תהיה מסוגלת להשתלב בצורה חלקה עם פלטפורמת המכירות, עם תוכנת השיווק האוטומטית, תוכנות הניתוח, הנהלת החשבונות .. והרשימה ארוכה. במקום לבזבז שעות על הורדה והעלאת קבצי CSV ממערכת אחת לאחרת, משתמשי CRM יקבלו אינטגרציית מערכות עם פלטפורמות אחרות שתהפוכנה ליעילות יותר. ואם ספקי CRM לא יעמדו בדרישה, משתמשים יעברו מערכות וימצאו אחת שעובדת טוב יותר עם התשתית שלהם.

מערכות ניהול לקוחות תהפוכנה מכלים מוכווני מכירות לכלים משולבים של מערכות מכירות משומנות. כבר קיימת מגמת תנועתיות לכיוון עם מערכות כמו Salesforce, שמציעה אינטגרציה עם תוכנות שיווק. אבל בעתיד, אינטגרציות יוחלפו בפלטפורמות "הכל כלול" שבאמת עונות על צרכי השיווק והמכירות בזמנים המודרנים.

 מערכות CRM אנכיות תתחרנה עם מערכות CRM מסורתיות

בשנת 2016, 'אנכיות' מערכות CRM תואצנה. לאיש מכירות נדל"ן צרכים שונים מאיש מכירות של ציוד רפואי, וחברות מבינות יותר ויותר שהן יכולות להפיק תועלת רבה יותר משימוש בפתרונות CRM עבור תעשייה מוגדרת, כגון VeevaVlocity ו- OpenGov. השיטות המשולבות הללו מספקות רמת מומחיות שחברות פשוט לא מקבלות עם מערכת CRM גנרית.

כתוצאה, מערכות אופקיות תתחילנה להתחלף על ידי מערכות ייעודיות תעשייה שתסייענה לנווט דרך האתגרים השונים בתעשיות ספציפיות. מערכת הבריאות בעולם היא דוגמה מצוינת לכך. 'Veeva', שהיא מערכת CRM עבור תעשיית התרופות בעיקר, הייתה בין הראשונות במגמת השינוי הזה, אולם הגל טרם חלף. כעת, כתוצאה מזרם של פתרונות ממוקדות תעשיות, גם מערכות כמו 'Salesforce' משחררות תכונות ממוקדות תעשייה עבור מוצרי ה- CRM שלהן.

יותר מערכות CRM תצויידנה ביכולות אנליטיות לניבוי

בשנת 2016, מערכות ניהול לקוחות תכלולנה מנועי אנליטיקה שתאפשרנה את היכולת להעניק הצעות בזמן אמת ללקוחות בהתבסס על ניבוי רצונותיהם או איזה סוג מוצר או שירות סביר להניח שירצו לרכוש.

אנליטיקות ניבוי, או אנליטיקות תחזית, בשילוב נתוני CRM מעניק לאנשי שיווק ומכירות את ההזדמנות ללמוד, ברמה עמוקה יותר, את הרגלי הצריכה של לקוחות ולהגיב בזמן אמת. כך, יחסי הגומלין הופכים אישיים יותר, מה שמוביל לגידול במכירות, קשרי לקוחות טובים יותר והפחתה בשיעורי הנטישה.

ובכן, אלה הן המגמות העיקריות שצפויות בעולם ניהול מערכות CRM וקשרי לקוחות לשנת 2016.

צוות zebracrm ישמח לעמוד לשרותך בכל שאלה או בקשה.
התקשרו עכשיו: 03-7341307

כתיבת תגובה

בואו נדבר

דילוג לתוכן