Crm
Zebra

כך תשווקו את העסק שלכם בדואר אלקטרוני

שיטת השיווק בדואר אלקטרוני היא אחת משיטות השיווק הוותיקות ביותר בעולם המקוון של רשת האינטרנט והיא מיועדת בעבור משווקים המעוניינים לשווק את המוצר שלהם באמצעות שיווק מבוזר, כאשר אין קשר ראשוני עם קהל הלקוחות של המותג. כדי להצליח בה, תדרשו לשים לב לכמה כללי אצבע שיהפכו את הודעות הדואר האלקטרוני שלכם להרבה יותר מעוד הודעה פרסומית בתיבת הדואר הנכנס של הלקוחות.

בחרו את קהל היעד שלכם

רגע לפני שאתם קופצים למים העמוקים של שיווק בדואר אלקטרוני חשוב שתכינו לכם מאגר לקוחות אליו תשלחו את הודעות הדואר האלקטרוני. מידע נוסף מעבר לכתובת הדואר האלקטרוני יאפשר לכם להגדיל את אחוזי החדירה אל תיבת הדואר של הלקוחות וכמובן את אחוזי ההמרה.

את מאגר הלקוחות תוכלו לאסוף מתוך אתר האינטרנט של העסק שלכם או אם תרכשו לידים של כתובות דואר אלקטרוני שלרוב יהיו זולים יותר מלידים של טלפונים. וודאו תמיד כי הלקוחות אכן אישרו את קבלת הדואר הפרסומי שכן אחרת אתם חושפים את עצמכם לתביעות בשל חוק הספאם הישראלי.

בנו מייל שיווקי אמיתי

אחרי שבסיס הנתונים שלכם מוכן, הגיע הזמן להתקדם עוד צעד קדימה ולהכין את המייל השיווקי שתשלחו ללקוחות. ברחבי הרשת תוכלו למצוא מגוון מערכות שיסייעו לכם בתהליך ואף יאפשרו לכם להשתמש בתבניות עיצוב מוכנות. אם אינכם אנשים טכנולוגיים תוכלו תמיד לפנות לעזרה חיצונית של מעצב או משווק.

במייל השיווקי הקפידו לשלב כותרת פיקנטית שתגדיל את אחוז הלקוחות שאכן פתחו את הודעת הדואר וצפו בתוכן. אם יש בידכם את שמו של הלקוח שלבו אותו כבר בכותרת כפנייה אישית. בגוף המייל הציגו טקסט קצר שממחיש את הבעיה וקורא ללקוח לפנות אל האתר שלכם כדי לזכות בפתרון.

עקבו אחר התוצאות

נקודת המפתח האמיתית להצלחת התהליך היא כמובן ניטור ובדיקה של התוצאות באמצעות מערכת לניהול קשרי לקוחות, או כפי שהיא מכונה בשפה המקצועית – מערכת CRM. באמצעות מעקב מסודר אחרי הליך השיווק בדואר אלקטרוני תוכלו למדוד את התוצאות של הליך השיווק שלכם ולשפר אותו.

מעבר לכך, מערכתCRM מסודרת תוכל לסייע לכם להקל את הליך השיווק אל הלקוח כאשר הוא ייצור קשר עם מרכז השירות שלכם או יפנה אליכם דרך טופס יצירת הקשר. זכרו תמיד כי מערכת CRM מאפשרת לכם לרכז את כל המידע של הלקוחות שלכם במקום אחד ולהפיק ממנו את המרב.

ערכו מקצה שיפורים

 לאחר שהרצתם הליך ראשוני של שיווק בדואר האלקטרוני ובחנתם את התוצאות הגיע הזמן לערוך מקצה שיפורים כדי להגדיל עוד יותר את אחוזי ההמרה של הלקוחות שקיבלו את הודעות הדואר האלקטרוני. משמעות הדבר בפועל אינה אומרת לשווק אל אותם הלקוחות שוב במתכונת אחרת אלא ללמוד.

דוגמה טובה לנקודה זו היא מדידת התוצאות של כותרות שונות ואפילו של משתמשים ממיקומים שונים. כך, תדעו למשל כי כותרת או תמונה מסוימת פעלה טוב יותר בשווקים מסוימים ולעומתה תוכן אחר השיג תוצאות טובות יותר בקצה השני של הארץ או העולם. זכרו כי תמיד ניתן להשיג תוצאה טובה יותר.

לסיכום, זכרו תמיד כי הצלחתה של שיטת השיווק בדואר אלקטרוני תלויה בראש ובראשונה באיכות המיקוד של קהל הלקוחות שלכם. משמעות הדבר היא כי הנקודה הראשונה שהזכרנו היא החשובה ביותר. אם הצלחתם ליצור בסיס לקוחות איכותי, תוכלו להשתפר באופן מתמיד באמצעות מערכת CRM המותאמת להליך זה.

בואו נדבר

דילוג לתוכן