Crm
Zebra

על ניהול לידים ואחוזי מכירה

לידים. כולנו, מכירים אותם כאמצעי למכירה כמעט וודאי שהרי הלקוח הביע התעניינות במוצר שלנו ומעוניין שניצור אתו קשר. אבל בעת האחרונות הם כבר לא פתרון מובטח ומומחי השיווק קוראים לנו לאגד אותם במערכת CRM כדי לשפר את סיכויי ההצלחה. אז מאיפה מתחילים? 

בעבור לידים איכותיים, כמעט כל בעל עסק מוכן לשלם והרבה. אבל בלא מעט מקרים, גם כאשר הליד שהגיע אלינו מדויק להפליא, אנחנו לא מצליחים להפוך אותו למכירה ולרווחים. הבעיה מתחילה בחוסר היכולת שלנו לנהל את הלידים ואת מערך השיווק שלנו כולו.

למה חשוב לנהל לידים במערכת CRM?

שאלת מיליון הדולר היא, כמובן: למה לנהל את הלידים שלנו במערכת נוספת ולהאריך את תהליך המכירה בעוד שלב נוסף? הסיבה לכך אינה טמונה בשיפור יכולות המכירה של נציג השירות דווקא אלא ביכולת הניטור והניתוח השמורה לדרג הניהולי של החברה או העסק.

למעשה, ניהול הלידים במערכת ה-CRM יכול להציג לפניכם תמונה ברורה של כמות הלידים שהתקבלה לעומת כמות המכירות שבוצעה בפועל מתוך אותו המאגר. כך ניתן לדעת האם קיימת בעיה במערך השירות והמכירה שלכם וניתן לזהות בעיות כבר בשלב הראשון של תהליך המכירה.

ואולי הבעיה היא בלידים עצמם דווקא?

בלא מעט מקרים, גם אם הלקוח מילא את פרטיו במקום אחר והתעניין במוצר שלכם או בפתרון דומה, יתכן והליד לא יבשיל למכירה גם אם נציג הטלמרקטינג ביצע את תפקידו כהלכה. הסיבה לכך טמונה דווקא במקור שממנו הגיע הליד ולא בצוות המכירות שלכם.

ניהול הלידים שלכם במערכת CRM מאפשר לכם להזין מידע אודות מקור הליד ומאפיינים נוספים, כך שבסוף התהליך תוכלו לזהות את המקורות ללידים האיכותיים ביותר ולהגדיל את ההשקעה בהם במקום להמשיך ולהיגרר לעלויות שיווק בעבור לידים ממקורות שאינם מניבים דבר.

מה לגבי לידים מתוך דפי נחיתה?

 בעולם המקוון של היום, תוכלו כמובן גם להשיג לידים בעצמכם מתוך עמודי נחיתה ייעודיים בקמפיינים ממומנים מסוגים שונים. אם תחליטו להתקדם אל מערכת CRM תגלו שתהליך הזנת הנתונים במקרה זה מתקצר גם הוא.

מערכת ניהול הלידים של חברת ZebraCRM, לדוגמה, יכולה להתחבר אל דפי הנחיתה שלכם ולמשוך מהם את הנתונים ישירות אל תוך המערכת. באופן זה אתם יכולים לבחור את אחוזי ההמרה של כל עמוד נחיתה ואפילו לבדוק כיצד כל שינוי קטן שאתם מבצעים בו משפיע על התנהגות הגולשים.

לסיכום: בחינת המידע והפעולות של מערך השיווק ברמת המיקרו תאפשר לנו לקבל תמונה מלאה ונכונה יותר של קהל הלקוחות הפוטנציאלים שלנו ולחלק את עוגת התקציב באופן יעיל יותר. מיותר לציין שהתוצאות לא מאחרות להגיע.

בואו נדבר

דילוג לתוכן