Crm
Zebra

4 שימושים יצירתיים שניתן לעשות במערכת CRM

למערכות CRM יתרונות רבים, וחברות מכל הסוגים והגדלים יכולות לעשות בהן מגוון שימושים. מקובל לחשוב כי תוכנות ניהול קשרי לקוחות נועדו רק לצוותי המכירות ושירות הלקוחות, אך הנה כמה שימושים יצירתיים נוספים שניתן לעשות בהן:

1. לחזות את העתיד

לא, זה לא קסם – בעזרת תוכנה לניהול קשרי לקוחות אתם יכולים, למשל, לזהות דפוסי קניה של לקוחות כדי לחזות רכישות עתידיות.
לדוגמה: על ידי שימוש במערכת CRM המרכזת במקום אחד את כל היסטוריית רכישת הכרטיסים של הצופים בתאטרון מסויים, התאטרון יכול להבין טוב יותר את הרגלי הרכישה של הצופים שלו ואת ההעדפות שלהם לגבי מיקום ועלות הכרטיס. בעונת המנויים הבאה, התאטרון יכול לחזות מי יקנה כרטיס לאיזו הצגה ומתי, וכך להכין תחזית עסקית- כלכלית נכונה ומדוייקת.
הכנת תחזיות בעזרת מערכת CRM יכולה גם לעזור לכם להעריך אילו לקוחות אתם עלולים לאבד השנה, וכך לפנות אליהם ולהציע להם שירותים ומוצרים המתאימים להם יותר.

2. להציע הצעות שלא ניתן לסרב להן

וודאו שהצוות שלכם מפוקס תמיד על הדברים החשובים ביותר. בעזרת תוכנת ניהול קשרי לקוחות, תוכלו לזהות מהם המוצרים או השירותים החזקים ביותר שלכם, ולנפות מוצרים או שירותים חלשים במיוחד.
לדוגמה: ספק של מוצרים לאופנוע משתמש באי-מיילים וברשתות החברתיות כדי לקדם את מכירת הקסדות שלו לקהילת האופנוענים המקומית. מחלקת השיווק שלו השתמשה במידע שאספה באמצעות מערכת קשרי לקוחות כדי להגדיר כיצד יחליטו הרוכבים האם לקנות את הקסדות הספציפיות הללו או לא. התוכנה מדרגת את המוצר החדש לפי הצלחתו ומידת הפופולריות שלו, ועוזרת לספק להחליט האם להמשיך להתמקד בהן כמוצר מוביל.

3. לקבוע תזכורות ו"שעונים מעוררים"

בעסק מצליח, כולם עסוקים תמיד. קל לדחות "למחר" את הטלפון ללקוח המתלבט או את התגובה לאי-מייל על הזמנה שלא הגיעה. אך כל עיכוב מעכב את העסק שלכם בדרכו לצמוח. מצד שני – אם תבלו את כל זמנכם ברדיפה אחר משימות ובניסיון לוודא שכל משימה התבצעה לא ישאר לכם זמן לשום דבר אחר.
מערכת CRM טובה יכולה להתריע בפניכם על משימות שנפלו בין הכיסאות. ההתראות והתזכורות יכולות לעזור לעובדים שלכם לספק שירות טוב יותר ללקוחות, או לסגור עסקאות מהר יותר. אתם יכולים לכוון תוכנת ניהול קשרי לקוחות כך שתתריע בפניכם. לדוגמה: על הזמנות שערכתם ולא קיבלתם תוך שלושה ימים; על פרוייקטים שלא נעשה בהם שום עדכון במשך שבוע; על פניות של לקוחות שלא חזרו אליהם בתוך 24 שעות, ועוד.

4. ערכו היכרות בין יד ימין ויד שמאל

אנחנו לא מדברים על מוטוריקה עדינה, אלא על החברה שלכם כמובן. כאשר מחלקות שונות מוכרות מוצרים שונים לאותם הלקוחות, כל מחלקה צריכה לדעת בדיוק מה קורה גם במחלקה השניה. לעיתים קרובות מדי זה לא קורה, וכך אתם בעצם מחמיצים הזדמנות למכור ללקוח שלכם שני מוצרים במקום אחד. בעזרת תוכנה לניהול קשרי לקוחות, כולם יכולים להיות בעניינים.
לדוגמה: צוותי המכירות יכולים לראות את היסטוריית הרכישות הכללית ואת ניתוח דפוסי הקניה של כל לקוח; מחלקת השיווק יכולה להעביר הכוונות ומיקוד לצוות המכירות; רואה החשבון יכול לדעת בלחיצת כפתור כמה פעילויות כלכליות בדיוק נעשות בכל חודש, ועוד.

 

זהו רק חלק קטן משלל השימושים אשר ניתן לעשות במערכת CRM. רוצים לשמוע עוד? פנו אלינו!

בואו נדבר

דילוג לתוכן