Crm
Zebra

למה זה טוב? – או מהם היתרונות של מערכת CRM משולבת ב-POS?

POS הוא מונח שמשמעותו היא נקודת המכירה. זהו השלב החשוב והמשמעותי ביותר בעסקה, והוא רלבנטי במיוחד לעוסקים בשיווק, שירות וניהול לקוחות. במאמר הקודם העמקנו בהבנת המושג POS, המשמעות של POS במערכות CRM לניהול לקוחות והיתרונות של מערכות POS במחשוב ענן. במאמר שלפניכם נמנה חמישה יתרונות בולטים של מערכות POS משולבות ב-CRM עבור בית העסק שלך.

איסוף מהיר ויעיל של מידע אודות הלקוח

שירות וניהול הלקוחות של היום מחייבים איסוף מידע אודות הלקוח. מערכת POS טובה, שמשולבת בתוך מערכת CRM, הופכת את איסוף המידע לאוטומטי ונוח. במקום להכניס את נתוני הלקוח לתוך מערכת CRM באופן ידני, מערכת POS משולבת ב-CRM אוספת את המידע, מעבירה ושומרת אותו באופן אוטומטי ישירות בעת ביצוע העסקה וברגעי החיוב. מערכות POS שכאלו יכולות להעביר סוגי אינפורמציה שונים הנחוצים לעסק לשם ניהול לקוחות, ובהם: שמות, כתובות למשלוח וכתובות לחיוב, כתובת אימייל, כינויים ושמות משתמש ועוד.

הגדלת המכירות על ידי שיפור חוויית הלקוח

אחת הדרכים היעילות ביותר להעלאת המכירות היא מתן תשומת לב למה שהלקוחות רוצים וצריכים. באמצעות מערכת POS ב-CRM בית העסק יכול לאסוף ולשמור את אוסף ההעדפות והיסטוריית הרכישות והשימושים של הלקוח, כמו גם פרטים אודות הטעם של הלקוח, הרגלי צריכה (רוכש יותר לקראת החגים? קונה תמיד בסופי שבוע? וכן הלאה), נתונים על מוצרים או שירותים מהם הוא נמנע וכו'. את הפרטים הללו ניתן להעביר למערכת ה-CRM בזמן אמת, וכך לשפר את השיווק הממוקד של העסק, להתאים מוצרים, אופני שיווק והצעות ייחודיות ללקוח או לקבוצת לקוחות מסויימת, ולייעל את התהליך ב-POS (שלב הרכישה) עבור הלקוח הספציפי.

מעקב אחר לקוחות נאמנים ושימורם

אחד העקרונות הגדולים של שימור וניהול הלקוחות קובע כי מוטב לשמר לקוח קיים ונאמן, ולגרום לו לחזור ולצרוך את השירות או המוצר, מאשר להשיג לקוח חדש. אחד היתרונות הגדולים של תוכנות לניהול לקוחות הוא היכולת לאתר את הלקוחות הנאמנים. כאשר משלבים את האפשרות הזו עם מערכת POS מתקדמת, בית העסק נהנה מהיכולת לגלות את קבוצות הלקוחות העיקריות שלו: אלו שעבורם נקודת המכירה היא המשמעותית ביותר בתהליך הרכישה, ושם נוצר אצלם הרושם החזק ביותר; אלו שצפויים לחזור ולרכוש; ואלו שחבל להשקיע בהם זמן ומאמץ של שימור. שילוב של אלו עם מסלולים של לקוחות מתמידים (מועדוני לקוחות), נקודות זיכוי ושלל הטבות נוספות שניתנות באמצעות מערכות ה-POS במעמד הרכישה, יוצר חוויית לקוח טובה ומגביר את הסבירות לשימור לקוחות ולנאמנותם בעתיד.

סינכרון ויידוע מחלקות שונות בבית העסק

בבית עסק קטנטן, כדוגמת חנות מכולת שכונתית, סביר להניח שכל העובדים מכירים את הלקוחות, ההעדפות שלהם ומועדי התשלום החביבים עליהם. בעסק מעט גדול יותר, שיתוף והפצת מידע אודות לקוחות עשוי להפוך לבלאגן שלם, אם המידע אינו מגובה, שמור ומאורגן במסודר בתוך מערכת. מערכת POS ב-CRM יכולה לארגן ולסנכרן נתונים אודות רכישות, פרטי לקוחות ומידע נוסף בזמן אמת ובאופן רוחבי, כך שהמידע ייאסף מכל המחלקות והאגפים של בית העסק. המידע הנאסף באופן זה מעודכן תמידית, זמין לכל אחד מאנשי הצוות, ודורש רק כניסה חד פעמית לתוך המערכת. המשמעות היא שאין צורך לבזבז זמן ומאמץ בחיפוש מידע שמסתובב בתוך תיקיות שונות, תיבות מייל או גרוע מכך – בתיקיות נייר ודפדפת. כך נחסכים זמן, בלבול ומאמץ רבים.

תהליכי צד-שרת (backend) אוטומטיים

מערכות POS  ב-CRM יעילות לא רק בביצוע אוטומטי של משימות ב"נקודת המכירה". הן יעילות גם בביצוע משימות backend כדוגמת דיווח וייצוא מידע, יצירת דיווחים ורשומות אודות פעילות הלקוח, הזמנה להצטרף לרשימת תפוצה לצורכי שיווק ועוד.

אנחנו ב-Zebra CRM יודעים עד כמה חשוב לשים דגש על POS בתוך מערכת CRM לבית העסק שלך. אנו גם יודעים לתכנן, לתמוך, להטמיע, להדריך ולסייע לכם להשתמש במידע באופן מהיר, אינטואיטיבי ונכון, על מנת להגדיל את המכירות, להיטיב את שירות הלקוחות ולשפר את האופן בו מתבצע ניהול הלקוחות של העסק. נשמח לעמוד לרשותכם ולהתאים לכם מערכת CRM יעילה ומיטבית.

בואו נדבר

דילוג לתוכן