Crm
Zebra

כך תשתמשו במערכות CRM כדי להעמיק את מחויבות הלקוחות שלכם

בעבר, מנהלים התמקדו בסעיף אחד חשוב והוא – הגדלת המכירות. בעולם של היום, כולנו כבר מבינים כי על מנת להגדיל את המכירות אנחנו צריכים ליצור דו-שיח עם הלקוחות שלנו ולבנות מחויבות אמיתית בין הלקוחות ובין המוצר. רוצים לדעת איך עושים את זה? הנה 6 טיפים מקצועיים שיסייעו לכם להעמיק את מחויבות הלקוחות שלכם באמצעות תוכנת ה-CRM שלכם.

הלקוחות של היום בררנים יותר, חשדניים יותר ובעיקר מודעים יותר. הם אינם רוכשים תמיד רק את המותג הטוב ביותר או הזול ביותר אלא עשויים לבחור דווקא בזה שיוצר איתם דו שיח ומעניק להם את התחושה שהוא כאן בשבילם.

השינוי בתפיסת הלקוחות הפך כל עסק לעסק חברתי יותר ואנחנו רואים כיצד עסקים קטנים כגדולים יוצרים ערוץ קשר ישיר עם הלקוחות הפוטנציאלים והקיימים דרך ערוצי המדיה החברתית, דרך אתרי האינטרנט ודרך פעילויות פיזיות שונות. המטרה היא לחזק את הקשר בין הלקוחות למותג עצמו בכדי להגדיל את המכירות.

הקשר הנסתר בין מערכות ה-CRM למחויבות הלקוחות

כשאנחנו בוחנים את הקשר בין מערכות ה-CRM לבין מחויבות הלקוחות שלנו עולה תמונה ברורה למדי. למרות שמערכות ה-CRM מיועדות בעיקר לתיעוד נתונים כמו פניות מצד הלקוחות ופניות מצד החברה, תכתובות מייל ומוצרים שונים שרכש הלקוח, ביכולתן להפוך את הפנייה למשמעותית יותר עבור הלקוח ובכך להגדיל באופן משמעותי את מחויבות הלקוחות לחברה או למותג.

דוגמה טובה לכך היא שימוש במערכת Social CRM שמאפשרת לבעל העסק לנטר את התנהגות הגולשים ביחס למוצר, לקבל מידע בזמן אמת על בעיות שונות ועל אהדת הגולשים כלפי מוצר או שירות ולפעול במהירות כדי להעלות את שביעות רצון הלקוחות. שימוש במערך שכזה מקנה ללקוחות הפוטנציאלים וללקוחות הקיימים את ההבנה כי החברה קשובה לצרכיהם ושהיא פועלת במטרה להעניק להם מוצרים ושירותים טובים יותר. מיותר לציין כי תחושה זו מעלה פלאים את מחויבות הלקוחות למותג.

טיפים לשימוש במערכת CRM על מנת להגדיל את מחויבות הלקוח

כדי לסייע לכם להצליח במשימה קראו את ששת הטיפים הבאים. אלה הם טיפים יעילים שיסייעו לכם להגדיל את מחוייבות הלקוחות שלכם למותג שלכם ובשורה התחתונה יסייעו לכם להגדיל את המכירות.

  • צרו פרופיל עסקי ברשתות המדיה החברתית הרלוונטיות לתחומי הפעילות שלכם ותנו לכל אחד להתעדכן בטרנדים, בפעילויות ובחידושים שלכם. הרשתות החברתיות הן מקור נפלא לקבלת מידע, לפיתוח מוצר או למחקר שוק. נטרו את פעילות ההתנהגות הגולשים בזירה המקוונת באמצעות תוכנת CRM ביחס לתכנים שאתם מפרסמים ונתחו את הנתונים.
  • בנו אסטרטגיה להגדלת מעורבות הלקוחות שלכם תוך התבססות על המידע שיש בידכם. התאמת האסטרטגיה השיווקית תוך שימוש במידע קיים כמו גיל, מין, מצב משפחתי או פרטים נוספים תסייע לכם להוביל את הקמפיין בהצלחה יתרה בזמן קצר. תוכלו, לדוגמה, לשלוח הודעות דואר אלקטרוני אוטומטיות לכל הלקוחות בקהל מפולח – כמו לקוחות נשואים או נשים – על מנת לעדכן אותם בנוגע  לתחרות או פעילות חדשה שאתם מארגנים, פעילות שהינה הרלוונטית לאותו קהל ספציפי.
    זכרו תמיד כי ככל שהמהלכים השיווקיים שלכם יותאמו לקהל ספציפי יותר, כך אחוז ההיענות יהיה גבוה יותר ויחזק את התחושה כי המותג אכן מתאים לקהל הלקוחות שלכם.
  • לפני היציאה למהלך השיווקי או שינוי משמעותי הקפידו להגדיר מראש את היעדים שלכם ולוודא כי תוכלו למדוד אותם בעזרת תוכנת ה-CRM. אם, לדוגמה, תצאו בקמפיין פרסומי בעיתון או בטלוויזיה הפונה ללקוחות קיימים לרכישת מוצר משלים, נטרו את הפעילות של קהל זה במערכת ה-CRM שלכם וודאו כי הקמפיין אכן השיג את מטרותיו.

 

שיטת עבודה זו תסייע לכם לקבל החלטות מושכלות יותר בעתיד מצד אחד ולוודא כי קהל הלקוחות שלכם אכן זוכה לשיווק המותאם לרצונותיו. כך תוכלו להגדיל את כמות המכירות ולהעלות את שביעות הרצון של הלקוחות מהמותג ומדרכי השיווק שלכם.

 

  • השתמשו במערכת ה-CRM בכדי לתכנן קמפיינים שונים כמו פרסום באתרי תוכן, הפצת ניוזלטר או מבצעים מיוחדים באופן אוטומטי. במקביל להפצתו של כל קמפיין חשוב מאד שתנטרו את תגובת המשתמשים שלכם ותראו אילו מהפעילויות אכן זכתה לתשומת הלב המרבית ומה היו התגובות.
  • הקפידו לבנות מראש תצוגה ראשית אחת בתוך תוכנת ה-CRM כך  שתכלול את כל הנתונים הנוגעים לפעילות המותג שלכם ברשתות החברתיות ובערוצי מדיה נוספים. כך תוכלו לנתח את הנתונים בראיה רחבה ככל הניתן ולנתב את פעילות המשתמשים שלכם לטובת שיווק מוצר חדש, להגדלת המכירות של מוצר או לאיתור הזדמנויות מכירה חדשות. השתמשו בתצוגה זו ובנתונים המתקבלים כדי להתאים את הקמפיין לתגובות קהל היעד שלו.
  • השתמשו במערכת ה-CRM שלכם על מנת לזהות טרנדים ושינויים שחלים בקרב קהל הלקוחות שלכם. כדי להמחיש את דרך הפעולה נתמקד במקרה בו מתקבלות תלונות רבות במוקד שירות הלקוחות שלכם בנוגע לפונקציה מסוימת במוצר שאתם משווקים. ניטור פניות מסוג זה ומתן מענה מהיר לפניית הלקוחות שלכם יסייע לכם להגביר את שביעות הרצון בקרב הלקוחות שלכם, יקל עליכם בתכנון מוצרים חדשים לקהל קיים וכמובן – יגדיל את כמות המכירות.

 

השתמשו בכלים העומדים לרשותכם כיום כדי להגדיל את מחויבות הלקוחות שלכם למותג שלכם. הלקוחות שלכם כאן והם רוצים ליצור אתכם דו שיח לפני שירכשו את המוצר שלכם – הם רוצים שתעניינו אותם, שתפתיעו אותם ושתגרמו להם להבין שאתם הדבר שהם צריכים. בו זמנית הקפידו כל העת גם להיות שם ולהקשיב לתלונות שלהם ולטפל בהן – אחרי הכל מחויבות היא הדדית.

בואו נדבר

דילוג לתוכן