Crm
Zebra

ישומים למערכת ניהול לידים בעסק

יישומים למערכת ניהול לידים בעסק

בעולם בו אנו חיים כיום, נתח הולך וגדל של בעלי העסקים מקבלים פניות דרך רשת האינטרנט, פניות אשר מכונות לעיתים קרובות "לידים" מכיוון שהן משמשות כשלב המוביל או הראשון לגיוס של לקוחות חדשים.

תעשיית הלידים פיתחה מסביבה תעשיית משנה חזקה מאוד של מערכות ייעודיות אשר מסוגלות לעקוב אחר הלידים השונים והמקורות מהם הם מגיעים ומאפשרת ניהול לידים יעיל. בין היתר, ניתן לקבל לידים מין המקורות הנ"ל :

טפסים באתר העסק עצמו – הגולש ממלא טופס הנמצא באתר העסק עצמו, בדרך כלל כחלק קבוע מתבנית האתר או בדף "צור קשר."

באנרים או פרסומות באתרים שותפים (affiliate) – בדרך כלל מדובר במודעות בצורת תמונה או סרטוני אנימציה קצרים. לאחר לחיצה עליהם הגולש מועבר לדף נחיתה הכולל טקסט שיווקי קצר ובו הוא ממלא טופס פניה.

קמפיינים ממומנים של Adwords – מדובר במודעות טקסטואליות קצרות בנות שורה אחת או שתיים המובילות גם כן לדף נחיתה.

קולגות (רשתות חברתיות, הודעות דואר אלקטרוני וכו') – אלו הם בדרך כלל לידים המועברים "מפה לאוזן" דרך מסרים ישירים ברשתות חברתיות או שותפים עסקיים. בפועל קשה מאוד לעקוב באופן אוטומטי אחר הלידים האלו, אך הם נחשבים לאיכותיים וממוקדים מאוד.

 

יתרונותיה של מערכת לידים פנימית

למרות שניתן להשתמש במערכת לידים חיצונית, עדיף ואף רצוי למצוא חברת בניית אתרים אשר מסוגלת להטמיע מערכת לידים בתוך אתר חדש, אתר קיים, חנות וירטואלית או מערכת סטטיסטיקה שכבר מחוברת לאתר כמו Google Analytics.

היתרון המרכזי של מערכת כזו נעוץ בכך שהיא מאפשרת לעקוב אחר התנועה של הלקוח בתוך האתר עצמו עד שהוא מגיע לדף הליד הייעודי. למשל, אם מדובר באתר של מכללה מסוימת, ייתכן שהסטודנט לעתיד הגיע קודם כל דרך מנוע חיפוש לאתר הראשי של המכללה, לאחר מכן הסתכל בסילבוס של המסלול המעניין אותו ורק לאחר מכן לחץ על דף יצירת קשר ושלח הודעת דואר אלקטרוני דרך מערכת הלידים הפנימית של האתר.

באופן דומה, חשוב לא פחות שהמערכת תדע לעקוב אחר הלידים שנכשלו: למשל, אילו גולשים הגיעו לאתר הראשי של המכללה אבל יצאו ממנו מיד. האם לכל הגולשים האלו יש מכנה משותף מבחינת המקור ממנו הגיעו? ייתכן לדוגמה כי רובם הגיעו דרך קמפיין ממומן בצורת פרסומת טקסטואלית למכללה, אך הפרסומת לא הייתה ממוקדת מספיק (לצורך העניין, ייתכן כי הפרסומת לא ציינה במפורש כי מדובר במסלול אקדמאי לתואר שני ודוקטורט בלבד).

מערכת שלא מסוגלת לספק תמונה מלאה אודות התהליכים שהובילו ליצירת ליד מוצלח או ליד שאינו מוצלח לא ממלאת את תפקידה כראוי מכיוון שהיא לא מאפשרת למקסם את אחוז ההמרה – האחוז שמצביע על סך הגולשים הכללי ששלחו ליד לאתר. לכן, לפני שרוכשים מערכת ליישום לידים בעסק, יש לבקש פירוט מלא של כל יכולות המערכת ולראות בפועל את הנתונים אותם היא מספקת- הדרך הובה ביותר היא לבדוק זאת דרך ליד אמיתי באתר אמיתי.

כיוון שלידים הם מרכיב חשוב במכירות ובהצלחה של האתר שלכם, אל תזניחו את ההבנה המלאה שלהם באמצעות התוכנות הייעודיות המתאימות לכך. ***

בואו נדבר

דילוג לתוכן