Crm
Zebra

הטמעה של מדדי CRM לצורך שיפור מתמשך של התהליך העסקי

עסקים מצליחים לא בנויים על מזל. הם בנויים על בסיס תכנון אסטרטגי, ביצוע קפדני, משוב ושיפור מתמשך. חשוב להבין שהעבודה שלך אינה מסתיימת לאחר התקנת מערכת ה-CRM שלך. למעשה, היא רק מתחילה.

רכישת והטמעת מערכת CRM בעסק שלך נועדה לשפר את שירות הלקוחות, את תהליך המכירה, את ביצועי מערך השיווק שלך ויעדים אחרים. המטרה היא שכך יתייעלו הקשרים עם הלקוחות שלך, ובסופו של דבר העסק שלך יגדל. אלא שהשלב הראשוני של הטמעת המערכת אינו מספיק – צריך גם להמשיך לשלב הבא, ולהשתמש בה כדי למדוד את הביצועים וליישם תכניות שיצעידו את העסק קדימה. זה המקום שבו הנתונים והמדדים שנצברים במערכת ה-CRM שלך, והיכולת לנתח ולמנף אותם, הופכים למשאב בעל ערך רב מאוד לעסק.

המערכת של זברה CRM כוללת מחוללי דו"חות שונים, לוחות מחוונים וכלי ניהול שיאפשרו לך למדוד את ההצלחות והכישלונות של האינטראקציות עם הלקוחות לאורך זמן. מדדים תפעוליים אלו הם מרכיב חשוב ביותר במערכת CRM, מכיוון שהם יכולים להגיד לך אלו לקוחות לא מרוצים, אלו לקוחות אינם רווחיים ואלו לקוחות עלולים לנטוש אותך. זה יאפשר לך לבצע שינויים לפני שתאבד את הלקוחות וייגרם נזק לעסק.

על ידי ניתוח של כל המדדים הזמינים לך במערכת ה-CRM, תוכל לאמוד את מצב העסק שלך ואת מערכות היחסים שלו עם הלקוחות בצורה מהירה ובאופן מדויק. למשל, האם המענה הטלפוני שלך משאיר את הלקוחות מרוצים והאם הם מקבלים מענה בצורה מהירה לפניות שלהם. תוכל למדוד האם הלקוחות מבצעים רכישות בסכומים גדולים יותר, או רכישות רבות יותר, ולהפך – האם כמות הרכישות יורדת או סכום הרכישות יורד. ניתן לבדוק כיצד הלקוחות מגיעים לעסק שלך, והאם לקוחות קיימים מפנים אליך לקוחות חדשים, דבר שמצביע על שביעות רצונם מהשירות שלך.

התועלת במדדים האלו היא שהם יכולים בצורה גרפית וברורה להראות לך את הביצועים של תהליך המכירה ותהליך שירות הלקוחות שלך, לעזור לבצע התאמות, לעורר את הצוות שלך, ולשמור על העסק שלך כך שינוע קדימה.

חשוב לזכור, כי מערכת ה-CRM היא מערכת שתומכת באוטומציה ובשיפור של התהליכים העסקיים. היא יכולה לעקוב ולדווח על הביצועים, אך אין זה אומר שלאחר ההתקנה תוכל לשבת בחיבוק ידיים ולהפסיק לדאוג. עליך לנצל את הנתונים והמדדים שהמערכת נותנת, לנתח אותם, לבנות מודלים, להסיק מסקנות, לקבל תובנות – ולהשתמש בכלך אלו על מנת לשדרג את התהליכים העסקיים וכתוצאה מכך את הביצועים של העסק.

מצד שני, זכור במקביל להרים את הראש מים הנתונים ולדבר עם הלקוחות שלך באופן אישי. שאל אותם האם הם מרוצים מהמוצרים והשירותים של העסק שלך, וכיצד אתה יכול לעזור להם. זהו מדד ביצועים אישי שאף מערכתCRM אינה יכולה לספק, והלקוחות שלך יודו לך ויעריכו אותך על היחס האישי.

בואו נדבר

דילוג לתוכן